Odpowiedzi

2009-04-10T10:50:25+02:00
P= 60cm²
h= 6cm
P= a × h
P = a × 6
60 = a × 6
60 = 10 × 6
a= 10cm
O = 36cm
O = a + a + b + b
36 = 10 + 10 + b + b
36 = 10 + 10 + 8 + 8
b = 8

Odp: Boki tego równoległoboku mierzą 10 i 8cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-04-10T10:53:31+02:00
P=60cm² h=6cm obw=36cm

P=a*h obw=2(a+b)

P=a*h
60=a*6
a=60:6
a=10

Obw=2(a+b)
36=2(10+b)
36=20+2b |-20
16=2b |:2
8=b

odp. a= 10cm, b=8cm