Odpowiedzi

2010-02-06T17:14:00+01:00
Masa jest wyrażana w kg a ciężar w N
17 3 17
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T17:15:19+01:00
Ciężarem nazywamy wartość siły, która potrzebna jest do utrzymania danego ciała na stałej wysokości nad ziemią: np. ciężarem książki jest wysiłek jaki musimy włożyć, żeby po podniesieniu jej pozostała w stałym położeniu.
Natomiast masa ciała jest stała i niezmienna. Nie zależy od tych czynników co ciężar. Nazywana jest masą bezwładności.

- siłę ciężkości (ciężar) wyrażamy w niutonach N
- masę wyrażamy w kilogramach kg.
- dla ciał umieszczonych w pobliżu powierzchni Ziemi ciężar (liczbowo) jest ok. 10 razy większy od ich mas.
28 4 28