Trzy kule o promieniach 3 cm 4cm i 5cm przetopiono na jedną kule. Jakiej długości promień będzie miała kula powstala po przetopieniu tych trzech kul?


Musi wyjśc 6cm a ja nie wiem jak to obliczyć
Dział Kula 3 Gimnazjum
Pomóżcieeee!!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T17:21:57+01:00
V1=4/3pi*3³
V1=36pi(cm2)

V2=4/3pi*4³
V2=85⅓pi(cm2)

V3=4/3pi*5³
V3=166⅔pi (cm2)

V=V1+v2+V3
V=36pi+85⅓pi+166⅔pi
V=288pi

V=4/3 pi*r³
288pi=4/3pi*r³|:pi
4/3r³=288|*3/4
r³=216
r=³√216
r=6 cm
2010-02-06T17:22:02+01:00
2010-02-06T17:28:31+01:00
Kula zawsze kiedy topnieje zmniejsza swoją masę o połowę :
5 + 4 + 3 = 12 : 2 = 6cm