Odpowiedzi

2010-02-06T17:31:51+01:00
Pozytywne:
dostarczają tlen środowisku, pokarm dla ryb,jako nawóz wzbogacają glebę w próchnicę,antybiotyki(chlorella),zastosowanie w piekarnictwie i budownictwie
Negatywne:
obrastają i obniżają statki,zakwity wody i przyduch,zapychanie filtrów, obniżanie wodorów smakowo-zapachowych u ryb
Mam nadzieję, że pomogłam................
Pozdrawiam;)
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T17:36:23+01:00
Pozytywne :
* są głównymi producentami materii organicznej
* współtworzą plankton
* stanowią pokarm dla wielu organizmów,a także schronienie i miejsce rozrodu wielu gatunków zwierząt
* wzbogacają wodę w tlen
* wzbogacają glebę w substancje odżywcze dla roślin
* uczestniczą w procesach skałotwórczych
* dzięki nim powstały m.in. skały wapienne i ziemia okrzemkowa
* żyją w symbiozie z grzybami tworząc porosty
* są zjadane przez ludzi
* są wykorzystywane jako pasza dla zwierząt, źródło witamin i mikropierwiastków , a także w medycynie (pozyskiwanie antybiotyków, substancji bakteriobójczych i przeciwrobaczych), w piekarnictwie, cukiernictwie oraz przemyśle kosmetycznym
* są bioswkaźnikami [ bioindykatorami ] stopnia zanieczyszczenia wody
negatywne:
* zakwity glonów są bardzo niebezpieczne. Przez nie ginie większość zwierząt wodnych.

13 4 13
2010-02-06T17:37:04+01:00
Glony stanowią pokarm dla roślinożernych zwierząt wodnych. Produkują materię organiczną z prostych związków nieorganicznych. wzbogacają zbiorniki wodne,w których występują w tlen wytwarzany podczas fotosyntezy,biorą udział w oczyszczaniu wód. niektóre glony używane są w kosmetologii, np. krasnorosty. inne można też wykorzystać w celach kulinarnych, np. sałata morska i listownica. natomiast jednym z negatywnych znaczeń glonów w przyrodzie jest to,że przy zakwitach (tj. masowe pojawianie się glonów), niektóre glony wydzielają toksyny porażające układ nerwowy i mięśnie.
7 3 7