Odpowiedzi

2010-02-06T17:40:56+01:00
Wskaźnik- substancja, która zmienia barwę pod wpływem kwasów lub zasad. np. papierek wskaźnikowy, oranż metylowy
wodorotlenek- składa się z atomu tlenu i atomu wodoru (grupa OH)
zasada- roztwór wodorotlenku, który dobrze rozpuszcza się w wodzie
kwas tlenowy- to rodzaj kwasu który w swojej budowie zawiera tlen
kwas beztlenowy- to rodzaj kwasu który w swojej budowie nie zawiera tlenu
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T23:36:24+01:00
WSKAŹNIK - substancja, która zmienia kolor w zależności od odczynu środowiska, w którym się znajduje (np.: w kwasie solnym - papierek lakmusowy staje się czerwony)
WODOROTLENEK - związek chemiczny, który się składa z atomu metalu i grupy wodorotlenowej -OH, która jest jednowartościowa.
ZASADA - wodorotlenek dobrze rozpuszczający się w wodzie (pH > 7)
KWAS TLENOWY - kwas, który ma w swej budowie co najmniej jeden atom tlenu, np.: kwas siarkowy(VI) - H2SO4
KWAS BEZTLENOWY - kwas, który w swej cząsteczce nie posiada atomów tlenu, np.: kwas chlorowodorowy - HCl
15 4 15