Jeśli do naczynia o pionowych ścianach wpadło w czasie deszczu tyle wody , że utworzyła ona na dnie warstwę o głębokości 2 mm, to mówimy ,że spadły 2 mm wody . Do prostopadłościenego rowu o wymiarach dna 4m x 8m spadło 8 mm deszczu . Ile wiader o pojemności 10 litrów potrzeba, aby zmieścić taką ilość wody? Zapisz obliczenia .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T17:48:20+01:00
V=4mX8mX8mm=400cmx800cmx0,8cm=256000cm³=256l
256l:10l=25,6l≈26
Odp.: Potreba 26 10-litrowych wiader.

:*****
2010-02-06T20:29:49+01:00
V=4m*8m*8mm=400cm*800cm*0,8cm=256000cm(sześciennych)=256litrów
256l:10l=25,6l ≈ 26 wiaderek
Odp. Do wypełnienia takiego pudełka potrzeba 26 dziesięciolitrowych wiaderek.