Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T17:58:41+01:00
CH4 + 2O2 -> CO2 + 2H2O
lb. moli - obj.
0,4 mola - x
2 mole - 22,4 dm3

x=22,4*0,4/:2
x=4,48 dm3
;)
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T17:59:31+01:00
1. Ile dm3 dwutlenku węgla (warunki normalne) można otrzymać z 0,4mola tlenu w reakcji:
CH4 + 2O2 -> CO2 + 2H2O

2 moli O2 -----------1 mol Co2
0,4 moli ---------x
x=0,2 mole CO2

V=n*V0
V= 0,2 mole *22,4 dm³/mol=4,48 dm³


2 5 2
2010-02-06T18:02:11+01:00
Witaj
CH4 + 2 O2 = CO2 + 2H2O
2mole-----------------22,4dm3
0,4 mola--------------- x
--------------------------------------
x = 0,4mola*22,4dm3/2mole = 4,48 dm3 CO2
1 5 1