Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T18:06:16+01:00
12*(x+2) +x=102
12x+24+x=102
13x=78
x=6
lokomotywa ma dł.6 m
a każdy z wagonów 8 m.
1 4 1
2010-02-06T18:07:46+01:00
Lokomotywa ma 2 metry a każdy wagon 2 metry.

102:12=6
6-2=4
1 1 1
2010-02-06T18:12:13+01:00
Można to zrobić metodą podstawiania:
x - długość lokomotywy
y - długość wagonu
12y + x = 102
y-2 = x

12y + x = 102
y = x+2

12(x+2) + x = 102
y = x+2

12x + 24 + x = 102
y= x+2

13x = 102-24 | : 13
y=x+2

x=6
y= 6+2

x=6
y=8

Odp: Wagon ma 8 m, a lokomotywa 6.
Spr: 12*8 + 6 = 102
102 = 102
1 5 1