Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T18:14:38+01:00
1. CaCO3 -> CO2 + CaO
masa - obj.
12g - x
100g - 22,4 dm3

x=22,4*12/100
x=2,688 dm3

2. 2SO2+O2->2SO3
obj. - lb. moli

10 dm3 - x
44,8 dm3 - 2 mole

x=2*10/44,8
x≈0,45 mola

Powinno być dobrze ;P
3 3 3
2010-02-06T19:30:16+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1.
mCaCO3=1*40u+1*12u+3*16u=100u
Objętość gazu w war. norm.=22,4dm3
CaCO3---->CaO +CO2
100g CaCO3--------22,4dm3 CO2
12g CaCO3---------xdm3 CO2
x=12*22,4/100
x=2,69 dm3 CO2
2.
2 SO2 +O2----2 SO3
2*22,4 dm3 SO2-------2 mole SO3
10 dm3 SO2-----------x moli SO3
x=10*2/44,8
x=0,45 mola SO3
4 4 4
2010-02-06T20:01:25+01:00
1. CaCO3 -----> CaO + CO2

M CaCO3 = 100g\mol

12g CaCO3 ------- x dm3 CO2
100g CaCO3 ------ 22,4 dm3
x = 2,688 dm3

Odp: Z 12g CaCO3 otrzymamy 2,688 dm3 CO2.

2. 2 SO2 + O2 -----> 2 SO3

10 dm3 SO2 ------ x mol SO3
44,8 dm3 SO2 ----- 2 mole SO3
x = około 0,45 mola

Odp: W tej reakcji można otrzymać około 0,45 mola. ;)

2 3 2