1.Przez urządzenie o oporze 0,02kΩ przepływa prąd o natężeniu 700mA.Jakie napięcie panuje na końcach tego urządzenia?

2.Oblicz z jakiej wysokości upuszczono kamyk, wiedząc, że upadł na ziemię po upływie 1,6s.

3.Co ma większą energię - kot o masie 2kg na drzewie o wysokości 3m czy pies o masie 20kg biegnący z prędkością 36km/h.

Proszę o pomoc!

3

Odpowiedzi

2010-02-06T18:21:04+01:00
3)
energia potencjalna kota
Ep = mgh = 2[kg] * 10[m/s^2] * 3[m] = 60[J]
energia kinetyczna psa
Ek = 0,5mV^2 = 0,5 * 20[kg] * (10[m/s])^2 = 1000[J]

Pies ma większą energię.

2)
h = 0,5gt^2
h = 0,5 * 10[m/s^2] * (1,6[s])^2 = 12,8[m].

1)
U = RI
U = 20"omow" * 0,7[A] = 14[V]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T18:24:43+01:00
1.
Zgodnie z prawem Ohma:
U = I*R = 700[mA] * 0,02[kΩ] = 0,7[A] * 20[Ω] = 14V

2.
Równanie ruchu dla spadku swobodnego:
h = (g*t^2)/2 = ( (9,81[m/s^2]) * (1,6[s])^2 ) / 2 = 12,56m

3.
Kot posiada energię potencjalną:
E1= m*g*h = 2[kg] * 9,81[m/s^2] * 3[m] = 58,86J
Pies posiada energię kinetyczną:
E2 = (m*v^2)/2 = ( 20[kg]*(36[km/h])^2 )/2 = ( 20[kg]*(10[m/s])^2 )/2 = 1000J
Pies posiada zatem wyższą energię mechaniczną.
2010-02-06T18:24:49+01:00
Witam
zad.1 z prawa Ohma U = I*R = 0,02*10^3 om*700*10^-3A = 14 V
zad.2 wzór na czas spadku swobodnego z wys. h jest t = pierw. z 2h/g
czyli h = 0,5gt2 = 0,5*10m/s2*2,56s2 = 12,8m /h = 0,5gt2/
zad.3 dla kota Ep = mgh = 2kg*10m/s2*3m = 60J
dla psa Ek = 0,5mv2 = 0,5*20kg*100m2/s2 = 1000J
Większą energię ma pies.
36km/h = 36000m/3600s = 10m/s
pozdrawiam
czarnadziura