Odpowiedzi

2009-10-08T16:47:41+02:00
Pismo klinowe
mit o potopie
kodeks hammurabiego
zorganizowana struktura spoleczna
osrodek zycie politycznego i gospodarczego, duchowego
matematyka (system dziesietny i szescdziesietny)
astronomia
podzial roku na tygodnie podzial doby, minuty, sekundy
politeizm wiara w wielu bogow
kult cial astralnych
magia i wrozby
bostwa opiekuncze
budowle z cegly swiatynie z gliny
Zikkuraty czyli wiszace ogrody
handel
szybkoobrotowe kolo garncarskie
miara dlugosci system miar i wag
talent waga
lokiec dlugosc
kanaly irygacyjne
astrologia
wynalazek kola
religia o charakterze antropomorficznym - przedstawiala bogow jako postaci ludzkie
14 2 14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T17:16:50+02:00
Nie pisz tego wcześniejszego to do Mezopotamii

1. Pismo hieroglificzne (pismo hieratyczne dla kapłanów i pismo demotyczne dla ludu)
2. Wysoki poziom w naukach ścisłych szczególnie astronomia i matematyka.
3. wyliczali wylewy Nilu
4. Ustalili kalendarz podział na 365 dni i 12 miesięcy
5. Zastosowali w medycynie zioła.
6. Mumifikacja zwłok
7. Obliczanie zaćmienia słońca
8. Księga Umarłych ( spis, rysunki i pieśni ułatwiające przejście zmarłemu do raju).
9.Wynalezienie zegara wodnego i piaskowego (klepsydra)
10. Budowa kanałów i piramid
11. Rozwiniecie literatury (zapoczątkowanie gatunków takich jak pieśń miłosna, bajka, przysłowia, przypowieści, opowiadania historyczne i fantastyczne.
12.Chirurgia potrafili przeprowadzać operacje nawet trepanacje czaszki.
16 4 16