Bartek ma akwarium z rybkami w kształcie prostopadłościanu o krawędziach długości 50 cm, 40 cm i wysokości 40 cm.Akwarium jest wypełnione wodą do 3/4 wysokości.Ile litrów wody należy dodać do tego akwarium, aby było pełne?O ile centymetrów podniesie się poziom wody,jeśli dolejemy 6 litrów wody?Pamiętaj,że 1 l= 1000 ml, a 1 ml= 1 cm sześcienny.

2

Odpowiedzi

2010-02-06T18:23:40+01:00
50 cm = 5 dm
40cm = 4 dm

V = a*b*c
V = 5 * 4 * 4 = 80 [dm sześciennych] = 80 l

całe akwarium ma 80l pojemności

3\4 * 80 = 60 [l]

80l - 60l = 20l

Żeby akwarium było pełne trzeba dodać 20l
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T18:24:25+01:00
0,4m - wysokość akwarium
3/4*0,4m = 0,3m - wysokość wody w basenie
V wody w basenie = 0,5m x 0,4m x 0,3 = 0,06 m³
V całkowita = 0,5 x 0,4 x 0,4 = 0,08 m³



a) 80l - 60l = 20l
b) V= 40*50*y = 6
200y=6/ :200
y= 0,03 m

odp. o 3 cm.
1 5 1