- oblicz objętość graniastosłupa: jego podstawa to trójkąt o boku 8 cm i wysokości 4 cm, a wysokość graniastosłupa= 7 cm

-oblicz pole podstawy graniastosłupa- gdzie wysokość= 0,5 dm, a objetość= 17 dm3
-olicz objętość graniastosłupa, 1)gdzie pole podstawy= 15 cm2, a wysokość 6 cm
2) pole podstawy= 3 dm2, a wysokość= 0,5 dm
3) pole podstawy= 26 cm2, a wysokość= 1m
-oblicz wysokość graniastosłupa, gdzie pole podstawy= 10m2, a objętość= 640m3

3

Odpowiedzi

2010-02-06T18:27:23+01:00
1. Pp=8cmx4cm:2=16cm²
V=16cm²x7cm=112cm³

2. Pp=17dm³:0,5dm=34dm²

3. V=26cm²x1m=26cm²x100cm=2600cm³

4. 640m³:10m²=64m
H=64m

:***** Liczę na naj..!
2010-02-06T18:28:15+01:00
V=Pp * h
Ptrójkąta= 1/2 a h = 1/2* 8 * 4 = 16
V= 16*7 = 112 cm3

V=Pp*h
Pp=V/h
Pp= 17/0,5 = 34dm2

1) V=15*6 = 90 cm3
2) V=3*0,5 = 6dm3
3) h=1m=100cm
V=26*100=2600cm3

V=Pp*h
h=V/Pp
h=640/10=64m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T18:33:21+01:00
- Objętość
V=Pp*h

Pole trójkąta
P=a*h/2
P=8*4/2
P=16cm²

h=7cm

V=16*7
V=112cm³



-V=Pp*h
17dm3=Pp*0,5dm

Pp=17/0,5
Pp=34dm²



-1) V=Pp*h
V=15 cm²*6cm
V=90cm³
2) V=Pp*h
V=3dm²*0,5dm
V=1,5dm³
3) V=pp*h
V=26dm²*1m
1m=10dm
V=26dm²*10dm
V=260dm³



-V=Pp*h
640m3=10m2*h
h=640m3/10m2
h=64m
3 3 3