Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T18:33:37+01:00
Witaj
4 NH3 + 5 O2 = 4 NO + 6 H2O
4*17g 4*22,4dm3
x------------------------------------- 112 dm3
---------------------------------------------------------
x = 4*17g*112dm3/4*22,4dm3 = 85g NH3
Należy utlenić 85g NH3, aby otrzymać 112dm3 NO
pozdrawiam
czarnadziura
8 4 8
2010-02-06T18:49:14+01:00
Odp.
Korzystając z równania reakcji,tworzymy proporcję:
1[mol] NO - 22,4[dm3] NO;
4[mole] NO - x[dm3];
x=89,6[dm3];
4[mole]NH3 -89,6[dm3] NO;
x[moli]NH3 - 112[dm3] NO;
x=5[moli]NH3;
1[mol]NH3 - 17[g] NH3;
5[moli]NH3 - x[g] NH3;
x=85[g] NH3.
Odp.Należy utlenić 85[g] NH3.
3 4 3
2010-02-06T19:12:15+01:00
4 NH3 +5 O2 -> 4NO + 6 H2O

M N = 14g\mol
m H = 1g\mol
M 4 NH3 = 4*12g\mol + 12*1g\mol = 68g\mol
22,4 * 4 = 89,6 dm3

x g NH3 ------ 112 dm3 NO
68g NH3 ------ 89,6 dm3 NO
x = 85g NH3

Odp: Należy utlenić 85 g amoniaku. ;)
4 5 4