Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T18:24:38+01:00
X-ilosc uczniów w klasie IIa
0,6x-ilosc chłopców w klasie IIa
y-ilosc uczniow w klasie IIb
0,4y-ilosc chłopców w klasie IIb
x+y=55
0,6x+0,4y=27

i teraz rozwiazuje układ:
x=55-y
0,6(55-y)+ 0,4y=27
33-0,6y+0,4y=27
-0.2y=-6
y=30
x=55-30=25

Odp. IIb liczy 30 uczniów
2 5 2
2010-02-06T18:31:43+01:00
X - liczba uczniów klasy 2a

0,6*x + 0,4*(55-x) = 27 / *10
6x + 4*(55-x) = 270
6x + 220 - 4x = 270
2x = 50/:3
x=25

55 - 25 = 30 .

odp. klasa 2b liczy 30 osób
6 4 6
2010-02-06T19:46:01+01:00
X - liczba uczniów IIa
y - liczba uczniów IIb


klasa II a - 60% z x = 0,6x
klasa II b - 40% z y = 0,4y

x + y = 55
0,6x + 0,4y = 27

x = 55 - y
0,6 * (55 - y) + 0,4y = 27

x = 55 - y
33 - 0,6y + 0,4y = 27

x = 55 - y
- 0,2y= - 6/: (-0,2)

x = 55 - y
y = 30

x = 55 - 30
y = 30

x = 25
y = 30

odp: Klasa IIb liczy 30 uczniów.
4 4 4