Odpowiedzi

2010-02-06T18:26:12+01:00
Najpierw musisz obliczyc długość ramion tego trapezu, więc: (2 przy literkach będzie znaczyło, ze do kwadratu) a2+b2=c2 6 do kwadratu+8dokwadratu= c2 8 bo 20-4=16 a 16:2=8 36+64=c2 100=c2 pierwiastek ze 100=c 10=c Ramiona tego trapezu mają więc długość 10 cm. Obw.=20+4+2x10=44cm
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T18:30:18+01:00
20cm - 4cm = 16cm
16cm : 2 = 8cm

a² + b² = c²
6² + 8² = c²
36 + 64 = c²
100 = c² | √
10 = c

Obw =2 * 10cm + 4cm + 20 cm
Obw = 20cm + 4cm + 20cm
Obw = 44cm

Obwód tego trapezu wynosi 44 cm
8 4 8
2010-02-06T18:31:12+01:00
A=4cm
b=20cm
h=6cm
x=(20-4):2=8cm

h²+x²=c²
c²=6²+8²
c²=100
c=√100=10

Obw=4+20+2×10=44cm
10 3 10