Na zakonczenie dla uczestników rajdu i ich gości zorganizowano ognisko. Dla każdej osoby przygotowano dwie kiełbaski .Ile kiełbasek przygotowano łącznie jeżeli wszyscy uczestnicy ogniska a było ich mniej niż 400 ,siedzieli na 51 kocach ,na każdym po tyle samo a 7/12 osób miało żółte czapki

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T18:30:40+01:00
Trzeba kierować się dość prostym rozumowaniem. Na początek, aby wiedzieć ile kiełabasek przygotowano trzeba wiedzieć ilu było uczestników. Zauważ, że skoro uczestnicy siedzieli na 51 kocach, to oznacza to, że liczba uczestników rajdu jest liczbą podzielną przez 51, idąc dalej, wiedząc, że 7/12 uczestników ma żółte czapki, wiesz już, że liczba uczestników musi być też liczbą podzielną przez 12. Szukasz więc najmniejszej wspólnej wielokrotności liczb 51 oraz 12. Liczbą tą jest liczba 204 i jest ona zarazem mniejsza od 400. Wniosek z tego jest taki, że przygotowano 204 * 2=408 kiełbasek.

Odpowiedź: Przygotowano 408 kiełbasek.

Mam nadzieję, że pomogłam ;d.
10 4 10
2010-02-06T18:35:51+01:00
Na zakonczenie dla uczestników rajdu i ich gości zorganizowano ognisko. Dla każdej osoby przygotowano dwie kiełbaski .Ile kiełbasek przygotowano łącznie jeżeli wszyscy uczestnicy ogniska a było ich mniej niż 400 ,siedzieli na 51 kocach ,na każdym po tyle samo a 7/12 osób miało
żółte czapki

x-ilość osób

x<400
x-liczba podzielna przez 51 (bo na tylu kocach siedzieli) oraz przez 12 bo
7/12 x -ilość osób z żółtymi czapkami
Najmniejszą wspólną wielokrotnością tych liczb jest zatem 204
bo 204:51=4
204:12=17
Czyli było 204 osób
zatem
204 *2=408 kiełbasek
11 4 11
2010-02-06T21:05:12+01:00