Odpowiedzi

2010-02-06T18:30:09+01:00
1. W erytrocytach nie występują krwinki białe.
2. Tętnicami nazywamy makroskopowo widoczne naczynie krwionośne o nieprzepuszczalnej ścianie.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T18:37:48+01:00
W erytrocytach nie występuje aglutynogen.

Tętnicami nazywamy naczynia którymi płynie krew z serca do tkanek. Krew która płynie w tętnicach jest utleniona i ma jasnoczerwony kolor. Tętnice pulsują tak samo jak serce się kurczy i rozkurcza (skurcze tętnic pomagają pompować krew). Ściany tętnic są grube, zawierają bardzo dużo włókien kolagenowych i mięśniowych.
2010-02-06T20:29:44+01:00
1. W erytrocytach nie występują aglutynogeny.
2. Tętnicami nazywamy naczynia odprowadzajace krew z serca.