Odpowiedzi

2010-02-06T18:48:02+01:00
Butla tlenowa- ponieważ w na dużych wysokościach jest rozrzedone powietrze i mało tlenu
czekan i raki- aby moc sie przymocować się do jakiejs sklnej ściany
puchową kurtkę i ciepłe rękawice- panuja bardzo niska temperatura
okulary lodowcowe- zeby chronic oczy przed odbijającymi sie promieniami słonecznymi od śniegu, chronic oczy przed wiatrem padającym śniegiem
7 3 7
2010-02-06T18:50:28+01:00
Butla tlenowa- w wyższych partiach atmosfery występują małe ilości tlenu, dla właściwego funkcjonowania organizmu potrzebny jest tlen
czekan i raki- niezbędne do pokonywania skał
puchową kurtkę i ciepłe rekawice-z uwagi na występujące niskie temperatury oraz gwałtowne zmiany i załamania pogody
okulary lodowcowe-w celu chronienia wzroku przed silnym promieniowaniem słonecznym oraz światłem odbijanym od śniegu

MAM NADZIEJE ŻE POMOGŁAM :)
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T18:52:39+01:00
A ) wraz ze wzrostem wysokości w górach następuje spadek ciśnienia, powietrze rozrzedza się i spada zawartość tlenu. Butla z tlenem jest konieczna dla prawidłowego procesu oddychania i zapobieganiu skutkom niedotlenienia organizmu
b)czekan służy do wspinaczki po stromych ścianach górskich,raki zapobiegają zsuwaniu się ze śliskich krawędzi, utrzymują stabilność.
c)na znacznych wysokościach są bardzo niskie temperatury,ponadto śnieg i zmienna pogoda ,wieje silny wiatr który potęguje chłód. Kurtka i rękawice zabezpieczają przed utratą ciepła z organizmu, ponadto rękawice zapobiegają odmrożeniom,a ręce są na to szczególnie narażone
d) Okulary pozwalają na obserwację otoczenia w trudnych warunkach (śnieg,zawieje,wiatr, niska temperatura, silne światło odbijające się od śniegu) ,pełnią też rolę ochronną dla oczu
12 5 12