Odpowiedzi

2010-02-06T18:49:11+01:00
Pozytywne:
-są wykorzystywane w przemyśle kosmetycznym
-są wykorzystywane jako pożywienie
-są wykorzystywane w celach kulinarnych
negatywne:
-mają niekorzystny wpływ na zbiorniki wodne
-niektóre protisty są chorobotwórcze
-są pasożytami
72 4 72
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T18:49:40+01:00
NEGATYWNE
Bywaja chorobotworcze np ;
- pelzak czewonki wywyoluje czerwonke ,
-lamblia jelitowa pasozytuje w jelitach ,
- zarodziec malaryczny wywoluje malarie ,
- swidrowiec gambijski spiaczke afrykanska
- nadmiar eugleny zielonej w zbiorniku wodnym moze prowadzic do zakwitu wody i śniecia ryb

POZYTYWNE
-Sluzowce podobnie jak grzyby oczyszcaja las z marwtej materii organicznej
- to cenne składniki wody i soli mineralnych
- morszczyn stosowany jest do produkcji ziol , stosowane sa w medycynie ( do produkcji lekow )
57 4 57
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T20:53:17+01:00
POZYTYWNE:
-wytwarzają wapienne skorupiaki
-przyczyniaja się do rozkładu szczatków organicznych,sa pozywieniem dla innych organizmów,
NEGATYWNE:
-powodują choroby
-podowują specyficzny nalot na ścianach akwarium
-są czynnikiem chorobotwórczym ,zanieczyszczaja wodę
28 4 28