Odpowiedzi

2010-02-06T18:51:08+01:00
Twardzica
występuje w miąższu gruszek w skorupach orzechów
tkanka jednorodna
komórki martwe

Zwarcica
komórki żywe
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T18:51:11+01:00
Zwarcica
a)
występuje tylko w ropślinach okrytonasiennych w rosnących częściach
zbudowana jest z komórek żywych , niektóre mogą zawierac chloroplasty; tkanka jednorodna ; ściany komórkowe ze zgrubieniami w kątach lub na ścianach stycznych
pełni rolę ochraniając łodyge przed rozerwaniem lub złamaniem

Twardzica
wystepuje w wyrośnietych organach, twardych częsciach nasion , owocach
zbudowana z komórek martwych ,ściany komórkowe zdrewniałe , silnie zgrubiałe
pełni rolę dając odporność na złamanie , tworzy twarde łupiny orzechów, pestek
6 4 6
2010-02-06T18:52:17+01:00
Twardzica
a) Występuje głownie w łodygach, pełniąc taką rolę, jak szkielet u zwierząt.
b) Tkanka ta jest bardzo wytrzymała, zbudowana z komórek o silnie zgrubiałych i zazwyczaj zdrewniałych ścianach, bardzo ściśle do siebie przylegają.
c) martwe komórki
Zwarcica
komórki żywe
3 4 3