Spośród wymienionych skał podkreśl ,te w których rozwijają się zjawiska krasowe.
-granit
-dolomint
-gips
-piasek
-gnejs
-wapień
-bazalt

Napisz formy krasu powierzchniowego i formy krasu podziemnego z wymienionych.
-polje
-jaskinia
-pagór ostańcowy
-stalaktyt
-stalagnat
-lej krasowy

Spośród wymienionych rzek -podreśl te ,które mają źródla w górach
-Murray
-Kongo
-Parana
-Wołga
-Ganges
-Missisipi
-Niger


Prosze was ,pomóżcie błagam ,dam naj ,z góry dzięks ;**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T18:58:15+01:00
1) wapień, dolomit, gips
2) powierzchniowy: polje, pagór ostańcowy, lej krasowy
podziemny: stalaktyt, stalagnat, jaskinia
3) Murray, Kongo
Myślę, że jest ok.
1 5 1
2010-02-06T21:21:12+01:00
Wapień, dolomit, gips


pow:polje, pagór ostańcowy, lej krasowy
pod: stalaktyt, stalagnat, jaskinia


Murray, Kongo,
1 5 1