Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T18:47:36+01:00
Dylemat Marcina Kozery, dotyczył jego przynależności narodowej.
Nie wiedział czy jest Anglikiem czy Polakiem.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T18:53:45+01:00
Marcin najmłodsze dziecko w rodzinie Kozerów urodził sie na obczyźnie w Anglii gdzie jego rodzina wyjechała podczas I wojny swiatowej. Dziecko wychowywało sie w obcym kraju pośród ludzi obcego pochodzenia wyłacznie anglików, uczył sie w szkole angielskiej i w związku z tym coraz bardziej oddalał sie od mowy ojczystej i pojmowania Polski w ramch swojej ojczyznyy, Za tą ojczyzne uważał Anglie, myślał ze jest Anglikiem.Jego tok myślenia zrewolucjonizował na pewnej lekcji histori nauczyciel od tgo czasu Marcinem zaczeły targać mieszane uczycie dowiedział sie bowien ze jego przodkowie nie mieli nic wspolnego z historią Angli tylko Polski. Z czasem lekcje historii ale juz w polskiej szkole coraz bardziej pochłoniały Marcina. Zadawał sobie pytanie KIm tak naprawde jest?Pewnego razu na lekcji i nauczyciel zakomunikował uczniom ze Polski juz nie ma . Na te słowa Marcin wstał z ławki i powiedział ze Polska jest i bedzie bo to on jest Polakiem. To był moment zwrotny w jego wahaniach dotyczących przynależnści narodowej od tej pory wiedział kim jest . Jest Polakiem