Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T18:58:53+01:00
Waga wielorybiego noworodka jest równa wadze 24 dorosłych lwów lub 15 szarych niedźwiedzi. Wyznacz wagę wielorybiego noworodka wiedząc, że szary niedźwiedź waży o 150 kg więcej, niż dorosły lew.

x-waga wieloryba
y-waga lwa
z-waga niedźwiedzia

x=24y
x=15z
z=y+150

24y=15z
z=y+150

24y=15(y+150)
z=y+150

24y=15y+2250
z=y+150

24y-15y=2250
9y=2250 /:9
y=250kg

x=24y
x=24*250
x=6000kg=6ton
Odp. Noworodek wieloryba waży 6000kg, czyli 6t
1 5 1
2010-02-06T19:43:12+01:00
Y- waga lwa
x- waga wieloryba
z- waga niedźwiedzia

x=24y
x=15z
z=y+150
24y=15z
z=y+150
24y=15(y+150)
z=y+150
24y=15y+2250
z=y+150
24y-15y=2250
9y=2250 /:9
y=250kg
x=24y
x=24 * 250
x=6000kg