Odpowiedzi

2010-02-06T19:00:51+01:00
Nazwa renesans i odrodzenie są tożsame. Odrodzenie zaczęto używać już w szesnastym wieku. Uznano, że człowiek odrodził sie po '' mrokach średnich'' i nawiązuje do kultury starożytnej. Obiekty renesansowe znoszono zgodnie z konstrukcjami i schematami znanymi z antyku. Materiały najczęściej stosowane w architekturze tego okresu to cegła i kamień łupany.

Gatunki literackie epoki renesansu:
-tren, pieśń, hymn, fraszka, nowela, dramat szekspirowski

wzorce osobowe:
-idealny gospodarz czyli szlachcic ziemianin
-dworzanin
-idealny władca
-wizerunek kobiety z epoki renesansu


;p;p;p;p;p;p;p;p;p
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T19:02:26+01:00
Renesans, czyli odrodzenie - nowy, ważny stul w rozwoju sztuki europejskiej, rozpoczoł się we włoszech już pod koniec XIV wieku .Człowiek i jego sprawy związane z ziemskim, a nie tylko wiecznym życiem stały się najważniejsze. Inspekcją i wzorem dla renesansowych twórców była sztuka starożytnej Grecji i Rzymu. Nic więc dziwnego ze krajem, w którym powstały pierwsze wspaniełe dzieła sztuki renesansowaj, były Włochy, ponieważ właśnie tam zachowało się najwięcej starożytnych pozostałośći

___________________________

mam nadzieje że coś tam pomogłąm ;p , pozdrawiam .
15 3 15