Odpowiedzi

2010-02-06T19:03:15+01:00
W związku z opuznionym powiadomieniem społeczeństwa nie było odpowiedniego zabezpieczenia medycznego .
Po tym silnym napromieniowaniu starsi ludzie oraz dzieci chorowali na tarczycę ...
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T19:07:11+01:00

Eksplozja w Czarnobylu (druga) pozwoliła na wniknięcie powietrza do wnętrza reaktora. Spowodowało to zapłon kilku ton grafitowych bloków izolujących reaktor, które płonąc przez 9 dni uwolniły do atmosfery najwięcej izotopów promieniotwórczych. W późniejszym raporcie wskazano liczbę ponad 4000 zdiagnozowanych nowotworów tarczycy, które w większości można przypisać wchłonięciu jodu-131, głównie u dzieci. (W chorobach tarczycy należy przyjmować/wdychać duże ilości jodu)