Odpowiedzi

2010-02-06T19:15:29+01:00
R-rynek-plac w centrum miasta
e-era-nasz,przed naszą
p-płaczki-kobiety wynajmowane do opłakiwania śmierci
u-unia-związek panstw
b-brona-narzędzie rolnicze
l-poLska-nasz kraj
i-jan dłuhgosz-król polski
k-kolumna-pionowa koturna
a-frodyta-bogini piękna
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T19:17:56+01:00
R-szwandRon- 30 jeżdżców konnych
E-tErmy- rzymskie łażnie
P-Panteon- najważniejsza świątynia rzymu
U-aUgust- Oktawian.... pierwszy cesarz rzymu
B-tyBer- nad ta rzeką leży rzym
L-Legion- kilkutysięczna jednostka ciężkozbrojnej piechoty
I-kamIenice- w nich mieszkali ubodzy rzymianie
K-namiestniK- zarządca prowincji
A-prowincjA- teren poza granicami rzymu
1 1 1
2010-02-06T19:27:16+01:00
1. DYKTATOR
2. ENEASZ
3. PATRYCJUSZ
4. LUDOWE
5. HANNIBAL
6. LEGIONISTA
7. NAMIESTNIK
8. SPARTAKUS
9. OKTAWIAN


1.Sprawował w republice nieograniczoną władzę.
2.Legendarny przodek Rzymian. Jeden z obrońców Italii.
3.Najwyższa grupa społeczna w Rzymie.
4.Zgromadzenie...
5.Uznawany za jednego z najwybitniejszych dowódców starożytności.
6.Wojsko Rzymskie.
7.Najwyższa władza w prowincji.
8.Dowodził niewolnikami. Pochodził z Tracji.
9.Adoptowany syn Cezara.
1 1 1