Odpowiedzi

2009-10-08T17:00:53+02:00
(41-5 ) : 3 = 36;3 =12 12 +5 = 17 ,ulgowy 12 ,normalny 17
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T17:04:10+02:00
X - normalny bilet
x - 5 -bilet ulgowy

41 - cena trzech biletów w tym 2 ulgowych

x + 2(x - 5) = 41
x + 2x - 10 = 41
3x = 51
x = 17 zł normalny bilet
17 - 5 = 12 zł ulgowy bilet

ALBO

x - bilet normalny
y - bilet ulgowy

/x + 2y = 41
\x = y +5

/y +5 + 2y =41
\x = y + 5

/3 y = 36
\ x = y + 5

/ y = 12
\ x = 12 +5 = 17

/y =12
\ x =17
1 5 1
2009-10-08T18:17:27+02:00
X - bilet normalny
y - bilet ulgowy

x + 2y = 41
x = y +5

y +5 + 2y =41
x = y + 5

3 y = 36
x = y + 5

y = 12
x = 12 +5 = 17

y =12
x =17