1.Zapisz w jak najprostszej postaci:

a) x(x do kwadratu +2x+1)-(-4x do sześcianu + 8x do kwadratu -6):2=

2.Oblicz wartości liczbowe wyrażen:

a) 3(x do kwadratu -2x+3)-2(x do kwadratu -5x-1) dla: x=2
b) a(2ab+b)-b(a-2ab+ a do kwadratu) dla: a=0,1 i b= -10


Z góry thx.; Dam naj..

2

Odpowiedzi

2010-02-06T20:29:56+01:00
1.
a) x(x² + 2x+1) -(-4x³ +8x² -6) :2=
x³ +2x² +x (4x³ -8x² +6) :2
x³ +2x² +x + 2x³ -4x² +3=
3x³ +x -2x² +3

2.
a)3(x²-2x+3) -2(x²-5x-1)=
3x² -6x +9 -2x² +10x +2 = -x² +4x +11

dla x=2
-2² +4×2 +11 = -4+8+11 = 15

b) a(2ab +b) -b(a-2ab +a²) =
2a²b +ab -ab +2ab² - a²b=
2ab² + a²b

dla x= 0,1; b= -10
2 × 0,1 × -10² + 0,1² × -10 =
-20 - 0,1 = -20,1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T20:40:11+01:00
A)=xdo trzeciej+2xdo drugiej+x+2xdo trzeciej +4xdo drugiej-3=3xdo trzeciej+6xdo drugiej+x-3
2.
a)3xdo trzeciej-6x+9-2xdo drugiej+10x+2=3xdo trzeciej + 4x+11-2x do drugiej
3*2do drugiej-6*2+9-2*2do drugiej+10*2+2=12-12-7*4+20+2=-6
b)2ado drugiejb+ab-ab+2abdo drugiej-ado drugiejb=adodrugiejb+2abdo drugiej
0,1do drugiej*(-10)+2*0,1*(-10)do drugiej=-0,1+20=19,9
Mam nadzieję, że pomogłam..........
Też to miałam ostatnio zadane...... ;PWyniki są takie jak w kluczu
Pozdrawiam