Maja ma w skarbonce 15 zł. Postanowiła, że każdej soboty wrzuci do skarbonki 2 zł.
a) zapisz wzór pozwalający obliczyc oszczędności Mai w zaleznosci od czasu oszczedzania
b) korzystajac ze wzoru oblicz ile pieniedzy bedzia miala maja po 16 tyg oszczedzania
c) po ilu tyg oszczedzania maja bedzie mogla sobie kupic sweter za 84 zł ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T19:41:22+01:00
A)
f(t)=15zł+2zł*t
t-liczba sobót
b)
f(16)=15zl+2zl*16
f(16)=15zl+32zl
f(16)=47zl
c)
84zł=15zł+2zl*x
2zl*x=84zł-15zł
x=34,5

Odp: Po 35 tygodniach zaoszczędzi na sweter
1 3 1
2010-02-06T19:41:57+01:00
C) po 35 tygodniach
a)o(s)=15zł+2zł*s
s= liczba sobót
2010-02-06T19:42:46+01:00
A) x - czas oszczędzania
15 + 2x = ilośc pieniedzy oszczędzonych po danym czasie
b)15 + 2 * 16 = 15 + 32 = 47 (zł)
c)(84 - 15) :2 = 69 : 2 = 34,5 tu zaokrąglam pół tygodnia do całosci) czyli 35
po 35 tygodniach oszczędzania:
15+2*35 = 15 + 70 = 85 zł
Zostanie jeszcze 1zł w skarbonce :)