Ewa odlała szklankę mleka z litrowego kartonika. Następnie ustawiła go na półce lodówki tak, jak na rysunku.
Otwierając ponownie lodówkę zauważyła, że część mleka wylała się z niedomkniętego kartonika. Jeżeli mleko już nie wycieka, to ile mleka zostało w kartoniku?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T20:23:45+01:00
1l - 9cm
x - 6cm

x=1*6/9=⅔l=666,(6)ml=666⅔ml
3 1 3
2010-02-06T20:33:28+01:00
1 l - 9cm
x l - 6cm
_________________-
x=1*6/9=6/9=2/3[l]

2/3 l =666 2/3 ml

Odp.:W kartoniku zostało 666 2/3 ml.
2010-02-06T21:36:47+01:00


1 l ------------ 9cm
x l ------------ 6cm
_________________-
x=(1l*6cm)÷9l=6/9=2/3l
1 l = 1000 ml
2/3 l =2/3*1000=666 2/3 ml

Odp.:W kartoniku zostało 666 ⅔ ml mleka (⅔litra)
2 4 2