Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Awia
  • Początkujący
2010-02-06T20:01:48+01:00
Najbardziej śmieszą mnie słowa ''Jeśli nie chcesz mojej zguby, krokodyla daj mi luby', 'jeśli mnie kochasz to spełnisz wszystkie moje życzenia', 'Złapał kozak katarzyna, a katarzyn za łeb trzyma', 'zgoda, a bóg ręke poda', 'niech się dzieje wola nieba'.
2010-02-06T20:11:33+01:00
,,Jeśli nie chcesz mojej zguby krokodyla daj mi luby''

,,Pan jak piórko stąd wyjedzie"

,,Niech się dzieje wola nieba z nią się zawsze zgadzać trzeba"

"A ja za to ręczyć mogę, że mój Papkin tu piechotą
Przewędrował całą drogę, a na podróż dane złoto
Gdzieś zostawił przy labecie."


''Czym ja zechcę, Papkin będzie,
bo mnie Papkin słuchać musi."

2010-02-06T20:11:36+01:00
1. Akt 2, scena 5
Podstolina:
"Zapłakałam znowu rzewnie;
Nie mieć męża mocno boli,
Lecz i smutek w czasie tonie"
Wacław: (roztargniony)
"Więc utonął pan Podstoli"

2. Akt 2, scena 7
Papkin:
"(...) O królowo wszechpiękności!
Ornamęcie człowieczeństwa!
Powiedz <W ogień skocz Papkinie>
A twój Papkin w ogniu zginie"

3. Akt 3, scena 4
Papkin:
"Jestem Papkin, lew Północy,
Rotmistrz sławny i kawaler"

4. Akt 2, scena 9
Cześnik:
"Wiesz co, Papciu - spraw się ładnie,
A w kieszonkę grubo wpadnie"

5. Akt 2, scena 8
Papkin:
"Jeśli nie chcesz mojej zguby,
Krokodyla daj mi, luby"