RÓWNANIA I NIERÓWNOŚCI
Siedziały wróble na strychu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble?
PLIS MAM TO NA JUTRO ;))

2

Odpowiedzi

2010-02-06T20:25:12+01:00
To zadanie było już rozwiązane poszukaj w archiwum
http://zadane.pl/zadanie/380444
zadanie rozwiązałam dla innej osoby
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T20:28:06+01:00
Na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli
niż na prawym:
czyli : na prawym: x
to na lewym 2x
Cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe,
więc
na lewym zostało 2x - 4,
a na prawym x + 4
po obu stronach było tyle samo wróbli,
więc
2x - 4 = x + 4

2x - x = 4 + 4
x = 8,
a 2x = 16
razem: 8 + 16 = 24

Odp. Na strachu na wróble siedziały 24 wróble.
4 5 4