Front chłodny i ciepły, co to znaczy ? proszę o krótką definicję, oraz, opady orograficzne.

2
Ciepły front atmosferyczny
Front ciepły - jeden z trzech rodzajów frontów atmosferycznych. Występuje wówczas, gdy ciepła masa powietrza odsuwa masę chłodną

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T20:27:19+01:00
Front chłodny - jeden z trzech rodzajów frontu atmosferycznego. Jest to granica między nacierającą chłodną masą powietrza i ustępującą masą ciepłą. Przeważnie ma charakter burzowy, a głównym typem chmur występujących w obrębie tego frontu jest cumulonimbus.

Front ciepły - jeden z trzech rodzajów frontów atmosferycznych. Występuje wówczas, gdy ciepła masa powietrza odsuwa masę chłodną.
7 3 7
2010-02-06T20:31:51+01:00
Front Chłodny-jest to granica między nadchodzącą zimną masą powietrza a odchodzącą ciepłą
Front ciepły -występuje wtedy gdy ciepła masa powietrza nadchodzi a zimna odsuwa się
Opad orograficzny-opad związany z ruchem pionowym powietrza
wymuszony przez przepływ nad górami
5 5 5