Proszę o pomoc:)


Napisz rozprawkę na temat: ,,Czy to prawda że obowiążkowe lektury szkolne są czytane przez uczniów z niechęcią ?'' Max. 5 argumentów(mogą być same argumenty, jak będzie potrzeba to się rozpiszę) Osobiście sądze że są czytane z niechęcią, lektury powinny być bardziej przygodowe, coś co nas bardziej nas zainteresuje.

Z góry dziękuję:)Pozdrawiam!

N.Wroc:)

3

Odpowiedzi

2010-02-06T20:33:28+01:00
-teksty są pisane językiem niezrozumiałym (Quo Vadis, Krzyżacy)
-brak ciekawych przygód (Stary człowiek i morze, Kamizelka)
-za mała liczba dialogów (Latarnik, Krzyżacy)
-Nieaktualne (Krzyżacy, Syzyfowe prace, Kamienie na szaniec)
-trudne nazwy, imiona (Balladyna, Romeo i Julia, Krzyżacy, Quo Vadis)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T20:36:54+01:00
Tak to prawda uczniowie z niechęcią czytają zadane im lektury, ponieważ są przeważnie nudne i długie. Uczniowie zazwyczaj ich nie rozumią gdyż jest trudne słownictwo i nie wciągają te książki.
Oczywiście zdarzają sie fajne lektury które można przeczytać bez zadnych zastrzeżeń.

Myślę że pomogłam
1 5 1
2010-02-06T22:00:05+01:00
* z niechęcią, żaden nastolatek nie lubi robić czegoś, co mu się narzuca.
* Lektury są zazwyczaj nieciekawe, gdyby były ubogacone o aktualne młodzieżowe pozycje, nastolatki chętniej by po nie sięgały.
* Lektury pochodzą często sprzed kilkudziesięciu lat, więc ciężko wczuć się w ich realia.
*
2 3 2