Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • kopi
  • Początkujący
2010-02-06T20:35:20+01:00
Moim zdaniem jest nim Kazimierz Wielki
To jego bał się cesarz Karol IV syn Jana Luksemburczyka, za jego czasów z Polską chodz nie była mocarstwem liczyli się królowie i tak jak powiedziałem cesarz ,który przybył do Krakowa aby pojednać się z królem Polskim którego obraził wyrażając się źle o Elbrzbiecie Łokietkównie. Kiedy zapachniało wojną Papież doprowadził do pokojowego rozwiązania niestety, bo podejżewam ,że ta wojna mogła skończyć się dobrze dla Polaków, tak więc Karo lożenił się z wnuczką Kazimierza Elbrzbietą i podczas ich ślubu w Krakowie miała miejsce słynna uczta u Wierzynka na której byli min:. Piotr Luzynian król Jerozolimy i Cypru, król Danii Waldemar, książe Austrii Rudolf oraz król Węgier Ludwik. Niestety zmarł bezpotomnie i tak zakończyła się dynastia Piastów choć ostatni z nich Jerzy Wilhelm zmarł w 1675 roku.
2010-02-06T20:37:18+01:00
Władysława Jagiełło- ponieważ pokonał Krzyżaków pod Grunwaldem
2010-02-06T20:37:23+01:00
Według mnie najwybitniejszy był Jagieło np wiedział że krzyżacy będą się pocić na słońcu a on był w lesie więc krzyżacy byli zmuszeni do ataku chodziaż niejestem pewien czy to on był najwybitniejszy poprostu tak mi się wydaje