Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T20:48:20+01:00
Pozytywne znaczenie bakreii;
a) w przyrodzie.
-Biorą udział w podtrzymywaniu wszystkich cykli biogeochemicznych(np. obieg azotu)
-procesy fermentacji i gnicia
-oczyszczanie ścieków
-przetwarzanie jogurtów i serów
b) dla człowieka
-odpowiadają m.in. za trawienie pokarmów, umożliwiając lub przynajmniej ułatwiając w ten sposób ich odżywianie
-Są producentami różnych ważnych dla funkcjonowania ekosystemu substancji, np. niektórych witamin dla konsunentów
Negatywne znaczenie bakterii;
b) dla człowieka.
-niektóre bakterie mogą zakłócać funkcjonowanie organizmów, powodując u nich choroby
2010-02-06T20:49:33+01:00
Pozytywne:
a)zasiedlają środowiska pozbawione życia,
oczyszczają środowisko-rozkładają szczątki organizmów na substancje proste, użyźniają glebę,
b)przemysł spożywczy-sporządzanie serów, jogurtów i kefirów,zabiegi kosmetyczne, wytwarzają toksyny, np. laseczki jadu kiełbasianego, używane przy produkcji szczepionek
Negatywne
a)atakują rośliny uprawiane przez człowieka,
b)wywołują procesy gnilne- pogarszające jakość żywności, a zwłaszcza owoców i warzyw,wywołują wiele chorób,

Mam nadzieję, że pomogłam............
Pozdrawiam
2010-02-06T20:49:42+01:00
Pozytywne znaczenie bakterii;
a) wspomagają rośliny uprawne
wychwytują azot z powietrza i przetwarzają dla roślin
przyczyniają się do naturalnej selekcji niszcząc słabe osobniki
spulchniają glebę
b) ułatwiają rozkład celulozy
w jelitach pomagają rozkładać niestrawione cząstki pokarmu
rozkładają zanieczyszczenia w oczyszczalniach ścieków
niezbędne przy wytwarzaniu niektórych produktów mlecznych

Negatywne znaczenie bakterii;
a) uwalniają azot od atmosfery

b) wywołują choroby
przyczyniają się do gnicia żywności
niszczą wiele materiałów przemysłowych