Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T20:50:23+01:00
Masa alkoholu etylowego
ma=V*d=250cm³*0,79g/cm³=197,5g
mr=ma+ms=197,5g+6,2g=203,7g
cp=ms*100%/mr=6,2g*100%/203,7g=3,04%
1 5 1
2010-02-06T23:37:06+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1. Objętość zamieniam na masę(dzięki znajomości gęstości)
0,79g------1 cm3
xg---------250cm3
x=0,79*250
x=197,5g alkoholu
ms-->masa substancji(6,2g jodu)
mr-->masa rozpuszczalnika (197,5g alkoholu)
mr-r-->masa roztworu(ms+mr=6,2+197,5=203,7g)
6,2g-----203,7g
xg-------100g
x=6,2*100/203,7
x=3g
Jest to roztwór 3%