1. Stawka VAT przy sprzedarzy instrumętów muzycznych wynosi 22%.
a) Cena netto pewnego pianina wynosi wynosi 3500zł. Jaka jest cena brutto?
b) Cena brutto pewnego fortepianu wynosi 58 560zł. Jaka jest jego cena netto?
c) Cena brutto pewnego pianina cyfrowego wynosi 7564zł. Oblicz kwotę podatku ukrytą w tej cenie?

3

Odpowiedzi

2010-02-06T20:51:51+01:00
A
3500*1,22=4270

b
x- cena netto
1,22*x=58560
x=48000

c
x- cena netto
1,22*x=7564
x=6200
7564-6200=1364
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T20:54:35+01:00
1. Stawka VAT przy sprzedarzy instrumętów muzycznych wynosi 22%.
a) Cena netto pewnego pianina wynosi wynosi 3500zł. Jaka jest cena brutto?
3500+22%*3500=3500+0,22*3500=3500+770=4270zł
Cena brutto wynosi 4270zł

b) Cena brutto pewnego fortepianu wynosi 58 560zł. Jaka jest jego cena netto?

x+22%x=58560
x+0,22x=58560
1,22x=58560 /:1,22
x=48000zł
Cena netto wynosi 48000zł

c) Cena brutto pewnego pianina cyfrowego wynosi 7564zł. Oblicz kwotę podatku ukrytą w tej cenie?
x+22%x=7564
x+0,22x=7564
1,22x=7564 /:1,22
x=6200zł

7564-6200=1364zł
Kwota podatku wynosi 1364zł
16 1 16
2010-02-06T20:55:43+01:00
A) 3500 * 122% = 4270
b) x = ?
x = 100%
1,22*x=58560
x=48000
c) 7564 - 22% = 7564 - 1664, 08 = 5899, 92