Odpowiedzi

2010-02-06T20:54:47+01:00
Habsburgowie - Cesarstwo Niemieckie, Czechy, Hiszpania, Portugalia, Burgundia, Węgry, Siedmiogród, Niderlandy, Śląsk, hiszpańskie i portugalskie kolonie w Azji i obu Amerykach.


Walezjusze - Francja
Tudorowie - Anglia
Najlepsza Odpowiedź!
  • kopi
  • Początkujący
2010-02-06T20:59:42+01:00
Habsburgowie - Cesarstwo Niemieckie, Czechy, Hiszpania, Portugalia, Burgundia, Węgry, Siedmiogród, Niderlandy, Śląsk, hiszpańskie i portugalskie kolonie w Azji i obu Amerykach.
Walezjusze - dynastia królów francuskich panująca w latach 1328-1589. Jej założycielem był Karol de Valois - ojciec Filipa VI i syn Filipa III Śmiałego.
Tudorowie - Dynastia Tudorów rządziła w Anglii w latach 1485 - 1603.
Protoplastami tej dynastii byli Owen Tudor potomek Ednyfeda Fychana, oraz Katarzyna de Valois (córka króla Francji - Karola VI Szalonego), królowa Anglii - wdowa po Henryku V. Po śmierci Henryka V zawarli oni sekretne małżeństwo i mieli trzech synów - Edmunda, Jaspera i Owena oraz córki( dikładnie nie wiadomo ile mieli dzieci)