Pan Kowalski pożyczył w banku 80000 zł na budowę domu na okres 3 lat. Stopa procentowa za budownictwo mieszkaniowe w tym banku wynosiła 12% w stosunku rocznym. Ile odsetek zapłaci pan Kowalski, jeżeli:
odsetki spłacał po każdym roku(procent prosty), a kredyt spłacił jednorazowo po trzech latach,
odsetki spłacił wraz z kredytem po 3 latach(procent składany)?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T17:42:28+02:00
A) 80 000 * 12% = 9600 rocznie
3*9600 = 28800 po 3 latach
28 800 + 80 000 = 108 800 oddane razem z kredytem

b) 80 000*12% = 9 600
80 000 + 9600 = 89600 po pierwszym roku
89600 * 12% = 10752
89600+10752= 100352 po drugim roku
100352*12% = 12042,24
100352+12042,24= 112394,24 po trzecim roku
Razem 112394,24 zł po 3 latach
2 3 2
2009-10-08T17:45:19+02:00
80000*12=96000 za 1 rok za drugi i trzeci a razem
9600*3=28800zł-odsetki
czyli 80000+28800=108800
albo cos takiego
80000+96000=89600
89600*12%=89600+10752=100352
100352*12%=12042.24+100352=11239424
4 2 4