Dwaj handlarze wielbłądów, Hasan i Ali, postanowili sprzedac swoje wielbłądy i zostać handlarzami owiec. Na bazarze dostali po 10 drahm za każdego wielbłąda. Za otrzymane pieniądze kupili owce, po 6 drahm za sztukę, i jednego muła za 4 drahmy. Gdy wracali z bazaru, Hasan powiedział:
- Mogliśmy zostawić dla siebie chociaż dwa wielbłądy.
- Ale wtedy kupilibyśmy o połowę owiec mniej i zabrakłoby nam dwóch drahm na muła- odpowiedział Ali.
Ile owiec kupili Hasan i Ali?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T21:08:40+01:00
X- il. wielbłądów
y- il. owiec

10x=6y+4
10(x-2)=3y+2

10x=6y+4
10x-20=3y+2

x=0,6y+0,4
10(0,6y+0,4)-20=3y+2

6y+4-20=3y+2
3y=18
y=6

x=0,6*6+4
x=4

x=4
y=6

Hasan i Ali kupili 6 owiec.
4 5 4
2010-02-06T21:13:51+01:00
Wielbłądy- x
owce- y

10x=6y+4}
10(x-2)=3y+2}

10x=6y+4 |/10
x=0,6y+0,4

10(0,6y+0,4-2)=3y+2
6y-16=3y+2 |+16
6y=3y+18 |-3y
3y=18 |/3
y=6

10x=6*6+4
10x=40 |/10
x=4

wielbłądy- 4
owce- 6
2 3 2