Odpowiedzi

2010-02-06T21:12:47+01:00
Płyty silnie napierają na siebie co prowadzi do wypiętrzania się różnych form geologicznych np.wulkanów
2010-02-06T21:13:52+01:00
Wulkany, Trzęsienie ziemi, Tsunami, Tornado, Cyklon, Skala Richtera, Sejsmika, Wideo W przyrodzie występuje wiele zjawisk mających negatywne konsekwencje dla człowieka. Najwięcej strat zarówno dla człowieka, jak i całego środowiska geograficznego przynoszą zjawiska katastrofalne. W niniejszym opracowaniu omówione zostaną te, które w największym stopniu negatywnie oddziałują na życie i działalność człowieka. Będą to kolejno: Trzęsienia ziemiWybuchy wulkanówTsunamiTornadaEl NinoCyklony tropikalneSkutki trzęsienia w Kaszmirze.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Zoee
  • Początkujący
2010-02-06T21:16:31+01:00
Ponieważ, płyty litosfery nakładają się na siebie - jedna wsuwa się pod drugą, w wyniku czego odczuwamy trzęsienie ziemi np: California - płyta pacyficzna wsuwa się pod amerykańską, dlatego możemy zaobserwować w tym rejonie częste trzęsienia