Właścieciel firmy Blutex zakupił uzywane biurka i postanowil pomalowac ich blaty . Kazdy blat ma ksztalt prostokata o wymiarach 0,5 m na 0,7m. Jedna puszka farby starczy na pomalowanie 12m kwadratowych powierzchni. Na druga warstwe zuzycie farby jest takie samo . Na pomalowanie ilu blatów wystarczy jedna puszka zakladajac ze kazdy blat jest malowany dwukrotnie ?

3

Odpowiedzi

2010-02-06T21:17:36+01:00
0.5*0.7 = 0.35m²
12m²/0.35m² = 34,28 ≈ 34
34/2 = 17
odp. Farby starczy na pomalowanie 17 blatów biurka.
2010-02-06T21:18:06+01:00
Pb=a*b=0.5*0.7=0.35m2
0.35m2*2=0.70m2 bo potrzebne sa 2 warstwy
12/0.70=17 tyle blatow pomaluja i jeszcze cos zostanie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T21:19:49+01:00
0,7 x 0,5 = 0, 35 m²
0,35m²x2=0,7m²
12m²:0,7m²=17,14

Farby wystarczy na dwukrotne pomalowanie 17 biurek.