Firma Smak-Mix produkuje 'Margasło', które jest mieszanką masła i margaryny.Margasło zawiera 80% tłuszcz. Otrzymuje się je, mieszając masło które zawiera 77% tłuszczu, z margaryną zawierającą 82% tłuszczu. Ile masła zawiera 250g Margasła?



Ps. Jak coś to wystarczy układ równań, z resztą sobie poradzę ; )))

2

Odpowiedzi

2010-02-06T21:15:15+01:00
X - masło
y - margaryna

Układ równań:
x + y = 250
0,77x + 0,82y = 0,8*(x + y) /*100

x = 250-y
77x + 82y = 80*(x + y)

x = 250-y
77x + 82y = 80x + 80y

x + y = 250
77x - 80x + 82y - 80y = 0

x = 250-y
-3x + 2y = 0

x = 250-y
-3 (250 - y) + 2y = 0

x = 250-y
-750 + 3y + 2y = 0

x = 250-y
5y = 750

x = 250-y
y = 750/5 = 150

x = 250 - 150 = 100

250g margasła zawiera 100g masła.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T21:17:30+01:00
X - ilość masła w Margaśle
y - ilość margaryny w Margaśle

x + y = 250
0.77x + 0.82y = 0.80 * 250

x + y = 250
0.77x + 0.82y = 200 / * 100

x + y = 250 / * (-77)
77x + 82y = 20000

-77x - 77y = -19250
77x + 82y = 20000
(znak dodawania równań)

5y = 750 / : 5
y = 150

x + 150 = 250

x = 100
y = 150

Odp: Margasło zawiera 100g masła
2 3 2