Porównaj budowę miękiszu palisadowego i miękiszu gąbczastego.

Miękisz palisadowy:
a) Położenie.
b) kształt komórek
c) Rozmiary przestrzeni międzykomórkowych.
d) Liczba chloroplastów w komórce. (duża/mała)

Miękisz gąbczasty:
a) Położenie.
b) kształt komórek
c) Rozmiary przestrzeni międzykomórkowych.
d) Liczba chloroplastów w komórce. (duża/mała)


.Daje naj.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T21:21:57+01:00
Miękisz palisadowy - rodzaj miękiszu asymilacyjnego, występuje w liściach roślin okrytonasiennych dwuliściennych zaraz pod epidermą górną. Komórki mają wydłużony kształt, które ściśle do siebie przylegają. W każdej komórce jest mnóstwo chloroplastów (komórki przeprowadzają fotosyntezę, ponieważ od strony górnej pada najwięcej światła). Funkcją miękiszu palisadowego jest ochrona miękiszu gąbczastego przed nadmiernym naświetleniem.



Miękisz gąbczasty - rodzaj miękiszu asymilacyjnego, komórki są luźno ułożone, zawierają chloroplasty. Występuje w liściach roślin okrytonasiennych jednoliściennych i dwuliściennych pod miękiszem palisadowym, który chroni go przed nadmiernym naświetleniem oraz u paprotników. Funkcją miękiszu gąbczastego jest prowadzenie wymiany gazowej.


myślę że pomogłem i liczę na naje..
44 3 44
2010-02-06T21:23:06+01:00
Miękisz palisadowy:
a) zaraz pod epidermą górną
b) nieregularne kształty, wydłużony kształt
c) komórki ściśle do siebie przylegają
d) duża



Miękisz gąbczasty:
a) pod miękiszem palisadowym
b) nieregularne kształty
c) komórki luźno położone
d) mała
54 4 54
Serio dzięki bardzo pomogłaś bo dzięki tobie niedostane zagrożenia na półrocze :D
co za noob
2010-02-06T21:25:17+01:00
Miękisz palisadowy:
a) Położenie; tuż pod skórką w górnej części blaszki na którą padają promienia słoneczne;są ustawione prostopadle do powierzchni liścia.
b) kształt komórek; Komórki mają wydłużony kształt, które ściśle do siebie przylegają.
c) Rozmiary przestrzeni międzykomórkowych; Między komórkami są niewielkie przestwory międzykomórkowe.
d) Liczba chloroplastów w komórce. duża ilość chloroplastów

Miękisz gąbczasty:
a) Położenie; komórki są luźno ułożone pod miękiszem palisadowym,
b) kształt komórek ; komórki o nieregularnym kształcie
c) Rozmiary przestrzeni międzykomórkowych; bardzo bogaty system przestworów międzykomórkowych,
d) Liczba chloroplastów w komórce. mniej chloroplastów, niż komórki miękiszu palisadowego
20 4 20