Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T21:40:50+01:00
Mr = 60g
Cp = 10%
ms = ?
m etanolu = ?

Cp = ms\mr*100%
ms = mr*Cp\100%
ms = 60g*10%\100%
ms = 6g

mr = ms + m etanolu
m etanolu = mr - ms
m etanolu = 60g - 6g
m etanolu = 54g

d = m\V
V = m\d
V etanolu = 54g \ 0,78g\cm3
V etanolu = około 69 cm3

Odp: Do sporządzenia tego roztworu potrzeba 6 g jodu oraz około 69 cm3 etanolu. ;)
6 5 6
2010-02-07T00:24:32+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).

mr(masa roztworu)=60g
Cp(stęż. procent.)=10%
ms(masa subst.)=?
ma(masa alkoholu)=?
Cp=ms*100%/mr
po przekształceniu
ms=Cp*mr/100%
ms=10*60/100
ms=6g jodu
mr=ms+ma
ma=mr-ms
ma=60-6
ma=54g alkoholu
otrzymaną masę alkoholu zamieniam na objętość korzystając z gęstości
0,78g-----1cm3
54g-------xcm3
x=54/0,78
x=69,2 cm3 alkoholu
Należy użyć 6g jodu i 69,2 cm3 alkoholu

3 5 3