Cena biletu na przedstawienie wynosila 15zl.Gdy cene biletu obnizono okazalo sie ze na przedstawienie przychodzi o 50% widziów wiecej a dochod uzyskany ze sprzedazy biletow na jedno przedstwanienie wzrosl o 25%.o ile obnizono cene biletu?

wiem ze opd wychodzi taka bo mam w ksaiazce napisane ale jak to obiczyc
opd 2,50zł PROSZE o roz..
pozdro;)

2

Odpowiedzi

2010-02-06T21:45:19+01:00
Chyba to zle robie wychodzi mi 22,5
15-100%
x-150%
100x=2250
x=22,5
:///////
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T21:53:08+01:00
100%×15zł/150% = 10zł <-- 100% to widzowie, 150% bo 50% wiecej widzów przychodzi na przedstawienie i wychodzi 10 zł

10zł×25%/100% = 2,5zł <--- 25% to ten dochód