Banalnie łatwe,ale dla upewnienia chcem sprawdzić.a więc;
Zapisz w postaci równań
a)O liczbie x wiemy że po pomnożeniu jej przez 6 i dodaniu 5 otrzymujemy liczbę o 25 większą.
b)Iloczyn liczby 4 i liczby o 4 mniejszej od x jest równy liczbie przeciwnej do x.
c)Liczba x jest o 7 mniejsza od trzykrotności liczby x.
d)Liczba x ma tę własność,że po pomnożeniu jej przez 6 i odjęciu 90 otrzymamy liczbę o 50% większą od x.

2

Odpowiedzi

2010-02-06T21:41:29+01:00

Zapisz w postaci równań
a)O liczbie x wiemy że po pomnożeniu jej przez 6 i dodaniu 5 otrzymujemy liczbę o 25 większą.
b)Iloczyn liczby 4 i liczby o 4 mniejszej od x jest równy liczbie przeciwnej do x.
c)Liczba x jest o 7 mniejsza od trzykrotności liczby x.
d)Liczba x ma tę własność,że po pomnożeniu jej przez 6 i odjęciu 90 otrzymamy liczbę o 50% większą od x.

a)6x+5=x+25
b)4*(x-4)=-x
c)x-7=3x
d)6x-90=1,5x
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T21:44:19+01:00
A) 6x+5 = x+25
b) 4*(x-4)= -x
c) x = 3x-7 lub x+7=3x (oba zapisy są dobre)
d) 6x-90=x+50%x lub 6x-90=1,5x
1 5 1