Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T21:56:14+01:00
Dane:
h=10m
g=10N/kg
Obliczyć
V=?
Wzory:
Ep=mgh
Ek= m*V2/2
Rozwiązanie
korzystamy z zasady zachowania energii
Ep=Ek
mgh=m*V2/2
mnożymy obustronnie przez 2/m i otrzymamy
2gh=V2
V= √2*10*10
V=10√2 m/s
Odp.
Prędkość jaką uzyska kamień to 10√2 m/s
2 4 2
2010-02-06T21:57:23+01:00
H=10m V=?

V=pierwiastek 2h*g
V=pierwiastek 2*10*10
V=pierwiastek 200
V=14,14
Odp. Kamien uderzyl o ziemie z predkoscia 14.14 m/s